a7lamelshabab

عزيزي الزائر مرحبا بك في منتديات احلام الشباب نتمني ان تنضم الي اعضاء المنتدي
ونتمني ان تستمتع في منتديانا
ونرجو ان تكون في صحه جيده


مع تحيات :مدير المنتدي
a7lamelshabab

منتديات احلام الشباب


    برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM)

    شاطر
    avatar
    meroo22
    عضو عادي
    عضو عادي

    عدد المشاركات : 57
    الدوله : مصر
    العمر : 32
    تاريخ التسجيل : 24/01/2011
    الجنس : انثى

    برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM)

    مُساهمة من طرف meroo22 في الثلاثاء مايو 17, 2011 8:40 pm



    برنامج تدريبي تقدمه جامعة القاهرة يؤهل للعمل بمجال الجودة وبشهادة معتمدة من جامعة القاهرة وقابلة للتوثيق من الخارجية
    :ProgramDescription
    TQM is an approach, which allows an organization to utilize all its resources effectively towards delighting its customers, thereby providing a sustainable competitive global market. The course also examines QM performance
    Improvement techniques to each and every process and operation within an organization. It successfully employs
    business and leadership strategies to transform the organization. In today’s world, it is not enough to catch up on quality-survival demands that an organization continually improves its performance just to stay competitive

    Program Objectives

    To enhance trainee's awareness of the quality concepts, theory, tools, techniques of quality improvement, and whatis six sigma
    To enable trainees to select, apply and recommend appropriate quality tools and techniques to all activities in the business or organization
    To enable trainees to understand the Strategic Quality Planning.
    Analyze the contribution to quality of the tools and techniques in design and production
    Understand and develop the relationship between an organization and its suppliers

    Program Outlines




    Quality Concepts

    Quality Definitions
    Quality Dimensions
    Quality Management Spheres
    Implementation Obstacles of QM

    -2 Customer Satisfaction

    Who is the Customer?
    Customer-Driven Quality
    C.R.M

    -3Strategic Quality Planning

    Leadership for Quality
    Quality as a Strategy
    Quality Strategy Process
    Quality and Price/Cost/Productivity/Profit

    4-. Quality Theory

    Deming’s14 Points
    Juran’s theory
    Ishikawa & Feigenbaum’s theory
    Crosby & Taguchi’s Theory


    5-. Performance Measures

    Quality Measures
    Typical measurements
    Quality Cost as a measure
    Collection System Design

    6- Quality Improvement Tools

    Quality Cycle (PDCA)
    Ishikawa’s Basic Tools of Quality
    New Tools for Improvement
    The Five Ss

    7- Quality Management Techniques

    Quality Function Deployment (QFD)
    Benchmarking to Identify Improvement
    Improvement by Quality Circle

    8- Lean – Six Sigma

    6Sigma concept
    6Sigma Levels
    6Sigma as Improvement Methodology
    مواعيد الدورة
    الجمعة 20-5-2011
    وتعقد الدورة بشكل دوري شهريا

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

    خصم خاص للمجموعات والهيئات
    للاستعلام 0171088880

      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين أغسطس 21, 2017 1:07 am