a7lamelshabab

عزيزي الزائر مرحبا بك في منتديات احلام الشباب نتمني ان تنضم الي اعضاء المنتدي
ونتمني ان تستمتع في منتديانا
ونرجو ان تكون في صحه جيده


مع تحيات :مدير المنتدي
a7lamelshabab

منتديات احلام الشباب


    لا تتعلم فوركس ولا تغامر فى البورصة لكن إستثمر في البورصة الامريكية وان مكسبتش مش هتخسر نظام امن 100%

    شاطر
    avatar
    mscience
    عضو عادي
    عضو عادي

    عدد المشاركات : 1
    الدوله : مصر
    العمر : 29
    تاريخ التسجيل : 26/04/2011
    الجنس : ذكر

    الحق ما تلحق لا تتعلم فوركس ولا تغامر فى البورصة لكن إستثمر في البورصة الامريكية وان مكسبتش مش هتخسر نظام امن 100%

    مُساهمة من طرف mscience في الثلاثاء أبريل 26, 2011 10:25 pm

    الكلام هنا على بورصة الأسهم الأمريكية الحقيقية ، اللي التتداول فيها ما بين اكثر من 12000 شركة بين بترول وسيارات وتكنولوجيا وعقارات ، ده اللى يمكنك من تحقيق 10 اضعاف نقودك فى يوم واحد ، ويمكنك تحقيق 100 ضعف نقودك فى اسابيع قليلة ، مش زي الفوركس اللي ممكن تضيع فلوسك فوراً ، فى البورصة الامريكية الحقيقية ، سوق الاسهم، لا يوجد تلاعب ، والحكومة الامريكية تراقبها وتضمنها.
    ودلوقتي إزاي ممكن اشترك في البورصة الأمريكية دي؟
    اجراءات فتح حساب امريكي والمتاجرة سهلة ، بانضمامك الينا هنساعدك تماماً ، من أول فتح الحساب الى ادارة حسابك الامريكي (هو باسمك فعلياً وانت من يحق له ايداع وسحب النقود) ولكن نحن فقط نديره اي نشتري اسهم ونبيع اسهم لتحقيق هامش ربح لك ، هذا نظام الادارة أمان 100% ، بالتالي لا تحتاج الى أي وقت أو جهد أو خبرة نهائياً.
    طب ودي شروطها ايه يعني عايزة فلوس اد ايه .....!
    انك تكون عديت 18 سنةً ، والمفترض ان يكون ليك رأس مال ما تتاجر به ( ما تخافش ....... بص ع اللي جاية) أقل عميل لدينا بدأ ب 30 دولار فقط ، وخلال ايام قليلة أصبح 120 دولار ، لكن هو اقل مبلغ ممكن تشارك بيه دلوقتي 50 دولار............ طبعا كل ما زاد يبقى أحسن علشان من السهل انك تحول 1,000 الى 50,000 لكن 50 دولار الى 1000 محتاجة شوية وقت ( مش كتير ) لأن ده بدل ما يشتري 200 سهم في كذا اتجاه بيشتري سهم واحد في جهة واحدة بس.
    طيب... ايه الأرباح اللي يمكن توقعها من الإستثمار...؟
    لازم الايمان بأن هذا سوق ، وإن ده رزق من ربنا عز وجل ، ولما تشترك معانا إحنا هنشتريلك سهم معين فرضاً اننا هنشتريه ل 5 عملاء فاننا نشتري بأسعار مختلفة ، ووقت الصعود نبدأ البيع لعميل ولما ندخل حساب الثاني علشان نبيع فاننا لا نبيع بنفس السعر ، لأن ممكن فى الفترة التى دخلنا الحساب الثاني ارتفع سعر السهم او انخفض ، فتجد من اشترى اعلى قليلاً ومن باع اعلى قليلاً ، ولكن يمكنك توقع أرباح ما من الأمثلة الموجودة بالموقع حيث انك هتجد اكثر من 100 مثال ربحي (حدث لعملائنا فعلياً)
    كمبدأ عام ، فاننا ننظر الى الامر على هيئة اسم الموقع بمعنى ، أي عميل لا يضاعف رأس ماله 10 مرات نعتبر أننا مقصرين فى حقه طالما هناك من تضاعفت نقوده 20 مرة ، وهذا الاخير نعتبر أيضاً اننا مقصرين معه طالما هناك من تضاعفت نقوده 30 مرة ، بالتالي لا ننظر الى من ربح 50% ونقول أنت ربحان ، بل ننظر الى من ربح أكثر ونقول اننا نسعى لأن يكون جميع العملاء لدينا مثله ، وأكثر.
    طيب انا ليه بقول النظام ده آمن......!!!!
    من شبه المستحيل ان تصبح قيمة السهم صفر ، حتى لو افلست الشركة ، وعاصرنا افلاس كذا شركة وياللعجب يصعد السهم بال10 اضعاف سعره ، طالما الاسهم لم تعدم فلها سعر ما ، وخسارة نقودك مستحيلة (وهي فى اشياء اخرى مثل الفوركس من السهل جداً خسارة كل رأس المال)، لكن هنا فى البورصة الامريكية للاسهم شبه مستحيل خسارة كل رأس المال ، وان حدثت خسارة 10% او 20% فانها تتعوض من ربح 50% و 100% ونكرر طلب مراجعة قسم أمثلة وانجازات. بالإضافة انك لا تدخل فى مشاكل الاستثمارات اخرى (حريق - سرقة - تلف بضاعة ..الخ.
    وللعلم الموقع اسمه اضعاف وبقاله خمس سنين بيحقق نجاحات لا مثيل لها لكل المشتركين ولا محتاج حوارات الربح من النت والرايفل وتجمع الناس اللي يشتركو عن طريقك ولا الفوركس ومخاطره اللي لازم تتعلمه الأول .....ولا البورصة وانت مش فاهمها ووجع دماغ وكده........ وخلي بالك من الميزة الكبيرة دي الموقع باللغة العربية.

    ودلوقتي بقى مستني ايه مش يدوبك كدة تشترك أدي الرابط عندك

    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


      الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء أكتوبر 24, 2017 3:57 am